Utstillingsinfo
- Periode12.03.11 - 30.04.11
- StedHouse of Foundation - Visningsrom 1, Moss
Dette er, ifølge Frostholm, fragmenter som kan romme poesi, humor og skjønnhet, men også noe mer dystert og kanskje også noe uhyggelig.
- I den forstand peker serien også på hvordan det offentlige rommet i disse årene er under tydelig forandring. Å etterlate en pakke eller en koffert er ikke lengre bare å glemme den, men kan sette i gang en kjedereaksjon av sikkerhetsforanstaltninger. At noen av byens beboere derimot er nødt til å legge deres seng fra seg midt i det hele, er ikke noe som i seg selv vekker oppsikt.
Frostholms fotografiske praksis har i en lang periode foregått innenfor det digitale feltet. Han har en stor forkjærlighet for skjermen og det lysende bildets egne estetikk. Se for eksepel serien Vigilance Propreté (2002): en web-installasjon, som tematiserer antiterrortiltakenes pregning av gatebildet i Paris, og der fotografiene gjengir gjennomlyste bombesikrede søppelposer og det søppel de på én gang synliggjør og estetiserer.
I prosjekter som Afrevne ord [netversion ] (2004) har Frostholm presentert det visuelle materiale i en interaktiv form, som lar publikumet selv velge vei. Også i Frostholms litterære verk er han opptatt av det funnede og fragmentariske, for eksempel i diktsamlingen Ofte stillede spørgsmål (2008) som henter sitt språklige materiale fra søkemaskiner og sosiale medier.
Utstillingen på House of Foundation presenterer serien som print, projeksion og video.
Things Left Behind
Christian Yde Frostholm
Things Left Behind
Christian Yde Frostholm